برزا

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جزوه اقتصاد کلان دکتر تیمور رحمانی موسسه پارسه

جزوه اقتصاد کلان دکتر تیمور رحمانی موسسه پارسه

مشخصات جزوه:

205 صفحه

تایپی

همراه با سوالات تستی و تشریحی

این جزوه مربوط به آمادگی آزمون ارشد موسسه آموزش عالی پارسه می باشد و برای یادگیری مبحث اقتصاد کلان بشدت توصیه می شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
حل

حل تمرین کتاب اصول شیمی معدنی STROHFELDT

نویسنده: Strohfeldt

فایل PDF با بهترین کیفیت و با قابلیت جستجو و کپی برداری از متن است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:8

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

کریستالوگرافی مارتنزیتی:

تغییر حالت تبدیل آستنیت به مارتنزیت از لحاظ کریستالوگرافی در سه مرحله قابل بررسی است .

1- تغییر فرم شبکه ای

2- برش ناهمگن

3- دوران شبکه ای

فرآیند تبدیل آستنیت به مارتنزیت در مرحله تغییر فرم شبکه ای در شکل 2 نشان داده شده است . در این مرحله اتم ها با جابه جایی جزئی و هماهنگ، پیشروی فصل مشترک از هر لایه اتمی را موجب می شوند.

باید توجه داشت پدیده حافظه داری بدون تغییر حجم و تغییر شکل امکان پذیر بوده و برش ناهمگن توجیه کننده این مطالب می باشد.

برش ناهمگن در مارتنزیت به دو طریق امکان پذیر است :

1) مکانیزیم لغزش یافتن صفحات اتمی

2) مکانیزیم تشکیل دوقلویی ها تصاویر نشان داده شده چگونگی انطباق فاز مارتنزیت بر فاز آستنیت را در هنگام جابجایی جزیی و گروهی اتمها با حفظ شبکه کریستالی نشان می دهد.

باید توجه داشت که لغزش صفحات اتمی به علت شکسته شدن باند های اتمی بعنوان مکانیزیم تغییر فرم پلاستیک دائم محسوب می شود، در صورتی که در مکانیزیم دو قلویی به علت انرژی پایین مرز دوقلویی و برخورداری از تحرک و لغزندگی نسبی تغییر فرم غیر دائم است. در آلیاژهای حافظه دار ، کرنش های ناشی از تغییر حالت در اثر تشکیل یک جفت از دوقلویی های دو طرف مرز ذخیره سازی می شوند و برای برگشت پذیری از آن استفاده می شود.

شکل 4) مرز دوقلویی را نمایش می دهد و هر یک از دوقلویی های دو طرف مرز دوقلویی یک وا ریانت را شامل می شود. در صورت وارد کردن تنش برشی به مرز دو قلویی باعث حرکت یکی از واریانت ها شده و واریانت دیگری حذف می شود.(شکل 4 ،B) این روند می تواند تا تبدیل تمامی واریانت به یک واریانت واحد ادامه یابد(شکل 4، C) .

بررسی پدیده حافظه داری در تک کریستال آستنیت در شکل 5 نمایش داده شده است.

مرحله اول همانطور که از شکل پیداست بعد از سرد کردن کریستال در زیر دمای Mf واریانت های A و B و C و D تشکیل می شوند مرحله دوم با وارد کردن تنش به کریستال ، واریانتها شروع به حرکت و حذف شدن می کنند تا واریانت واحد A تشکیل گردد. حین تشکیل واریانت واحد A کرنش هایی در جهت واریانتA ذخیره می شود. مرحله سوم مربوط به حرارت دادن کریستال نمونه برای تبدیل مارتنزیت به آستینت می باشد از آنجاییکه کرنش ها تنها در جهت واریانت A ذخیره شده اند، پس تنها مسیر برای برگشت پذیری، واریانت A می باشد و نمونه به شکل اولیه خود باز می گردد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:15

فهرست مطالب

تصوف و عرفان یک مفهوم کلی و عام است که بر مصادیق گوناگونی اطلاق شده است. بنا براین در تعریف عرفان و همچنین در رد و قبول آن نباید از خصوصیات مصادیق غفلت کرده و مبنای کار را این مفهوم کلی و عام قرار داد. تعاریف عرفا نیز از عرفان متعدد است. زیرا عرفا در تعریف عرفان و مسائل مربوط به آن همانند توحید،فنا،عشق ومحبت،فقر، اخلاص و رضا، در مواردی موقعیت خاص مخاطب را در نظر گرفته اند_ مثلا˝در برابر جاه طلبان،بر ذم جاه تأکید کرده اند و در برابر مال دوستان،بر ذم مال .

گاه با اسیران لذایذ حسی سخن داشته اند و زمانی با گرفتاران علایق خیالی و نفسانی_ لذا ممکن است در پاسخ یک سؤال بیانات گوناگونی داشته باشند. در مواردی بر اساس موقعیت معرفتی و سلوکی خود سخن گفته اند که طبعا˝سخنان مقام رضا فرق خواهد داشت. حتی یک نفر در حال سکر چیزی می گوید که در حال صحو انکار می کند. نکته ی دیگر اینکه عرفای دوره های اوّ لیه با اصلاحات رسمی و عناوین اساسی و فن و روش تعریف که بعدها در مراحل مختلف سیر و عرفان پدید آمد آشنایی چندانی نداشتند.همچنین اظهارات افراد بر اساس اینکه در چه مرحله ای از مراحل سیر تکاملی تصوف قرار دارند،در همه ی زمانها مختلف خواهد بود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:66

فهرست و توضیحات:

تعریف عرفان

1 ) عرفان در مقایسه با زهد و عبادت

2) عرفان در مقایسه با مکتبهای فکری دیگر

3) عناصر و اصول اساسی عرفان


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود پاورپوینت اختلال اضطراب در 14 اسلاید

اضطراب یکی از شایعترین مشکلات عاطفی انسان امروزاست که آن چنان درتار و پود زندگی وی ریشه دوانیده که به جرات می توان گفت زمینه بسیاری از بیماری های جسمی، کسالتها روحی ، آشفتگی های رفتاری و واکنش های نامناسب او را تشکیل می دهد.

در جهان کنونی هر فردی بسته به تجربیات و شخصیت خود می تواند کم و بیش اضطراب را تجربه نماید. خانه و محیط زندگی ، جمعیت و دیگران ،خلوت و تنهایی ، مکانهای محیط اشتغال از جمله از عوامل ایجاد اضطراب می توانند باشند....



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات: 26


فهرست مطالب :

1) مقدمه:
2) MPLS چیست؟
2-1) از لحاظ تاریخی:
2-2) مزایای MPLS :
3) MPLS چگونه کار می کند؟
3-2) Label Information Base (LIB) :
3-1) مسیریابی MPLS :
3-3) علامت گذاری (Signaling) و توزیع Label :
3-4) جریان داده در یک شبکه MPLS :
.
.
.


در این مقاله MPLS (Multi-Protocol Label Switching) را از لحاظ تاریخی بررسی کرده و مزایا و اهداف و ویژگیها و چگونگی مسیریابی و علامت گذاری و جریان داده و LIB را در آن شرح می&zwnj دهیم. سپس کاربرد آن را در مهندسی ترافیک، CoS، QoS و VPNهای لایه 2 و لایه 3 بیان می&zwnj کنیم.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه34

فهرست مطالب

از شار تا شهر

فصل اول: شهر نشینی ، شهر گرایی و شهر سازی قبل از اسلام

فصل دوم

مدخل: دگرگونی مفهوم

شهر نشینی ، شهرگرایی و « شهرسازی» در دوران متقدم اسلامی

شکل گیری دولت اسلامی بازسازی مفاهیم کهن

تولد مفهوم جدیدی از شار

دگرگونی در مفهوم شار

در دوران قبل از اسلام 3 شیوه شهر نشینی داشتیم که عبارتند از:

  • شیوه پارسی: این شیوه از قرن نهم (ق.م) با ساختن اولین شار ؟ الهام گرفته از (شهر &ndash تپه) های بین النحرین (زیگرات) شروع شده و با شکوفایی شارهای پارسی از شوش &ndash استمز پاسارگاد و ... به اوج خود رسیده است.
  • شیوه یا میان شیوه پارسی هلن: بعد از حرکت بی بازگشت یونانیان به سمت شرق تلفیقی عظیم از فرهنگهای غربی و شرقی آن روزگاران صورت پذیرد که ؟ از فرهنگ (شهر &ndash دولتهای)یونانی و آمیخته شده با فرهنگ (شهر - ؟) شرقی است.
  • شیوه شهر نشینی قبل از اسلام، 3 مرحله متفاوتی در شهر گرای و شهر نشینی که دوران را شامل می شود که عبارتند از:
  • مرحله شکل گیری و پیدایش پدیده شهر: که رشد آن در دوران ماد و بالندگی آن در دوران هخامنش است بین قرنهای نهم تا هفتم (ق.م)

قبل از این مرحله 2 گونه جامعه مفهوم داشته است: 1) جامعه ایلی (کوچ رو) 2) جامعه روستایی (یکجانشینی)

اولین شهر &ndash قدرت در زمان ماد در فلات ایران شکل گرفت که همان هکمتانه &ndash هکموان همدان است.

شار مادی در این مرحله عبارت است از : قلعه ای محکم و قوی بر فراز تپه یا نقطه سوق الجیشی خاص که در ؟ و در پس دیوارهایش نقاط زیستی کوچک و بزرگ پراکنده اند. در این مرحله قلعه مرکز واقعی مدیریت و سازماندهی منطقه وسیعی تحت لفظ خویش است. منطقه ای که هر 3 جامعه ایلی - روستایی و شهری در آن مقدم گرفته اند.

پارسیان شهر محل اقامت خود را از روی نقشه ای بنا می کنند که توسط موبدان تقدیس شده بود و شهر ها هم به صورت مربعی بوده است به طول



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:24

فهرست مطالب

دیه و نحوه محاسبه آن

مقدمه

دیه وآرش

دیه جراحت های وارده به سر وصورت

سایر صدمات وارده به سر وصورت

دیه شکستگی دست وپا

دیه شکستگی ستون فقرات

دیه شکستگی گردن

دیه قطع نخاع

دیه شکستن دنبالچه یا استخوان نشیمن گاه

دیه دنده ها

دیه شکستن استخوان زیر گردن یا تر قوه

دیه مو

دیه گوش وشنوایی

دیه لب

دیه زبان وگویایی وحس چشایی

دیه دندان

دیه فک

دیه زوال منافع

چند نکته درمورد دیه

دیه سقط جنین

محاسبه دیه در زنان

علت تفاوت زنان و مردان در دیه چیست؟

مقدمه:

یکی از مسایل مهمی که مراجعه کنندگان به مراجع قضایی باآن مواجه اند،نحوه محاسبه دیه است. معمولا ًدر دادگاه ها دیه بر مبنای شتر یا در صدی از دیه کامل محاسبه می شود وبه همان شکل در رای قاضی آورده می شود.پرواضح است که در این حالت دو طرف دعوا به مقدار ریالی دیه نمی توانند پی ببرند وناچار در مقام پرس وجو دراین مورد بر می آیند. از طرف دیگر در هنگام محاسبه دیه،اصطلاحاتی مانند آرش، دامیه،هاشمه و.... درآرای صادره به چشم می خورد که طبعا ً بسیاری از شهروندان با آنها آشنانیستند.برای اطلاع خوانندگان گرامی،به خصوص اشخاصی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند،دراین مختصر به نحوه محاسبه دیه می پردازیم.

دیه وآرش:

دیه:مالی است که مجرم به خاطر ارتکاب به جرمی که منجر به آسیب بدنی یا مرگ دیگری می شود،به شخص او یا صاحب خون (ورثه اش)می پردازد.در شرع مقدس برای بیشتر اعضای بدن دیهدر نظر گرفته شده است.

آرش:اگر در مورد عضوی دیه معین نشده باشد،قاضی با در نظر گرفتن دیه کامل انسان ونوع وکیفیت آسیب،مطابق نظر کارشناس میزان آن را معین می کندکه در اصطلاح به آن آرش گفته می شود.برای مثال اعضایی مثل گوش،چشم،دست،یا و.... دیه معین دارند وعضوی مانند طحال فاقد دیه معین است. همان طور که گفتیم ،دادگاه ها معمولا ً برمبنای شتر یا در صدی از دیه کامل یک انسان دیه را محاسبه می کنند وهر سال وزارت دادگستری نیز نرخ ریالی دیه کامل را تعیین واعلام می کند.برای مثال دیه کامل یک انسان یعنی صد نفر شتر در سال1383معادل با220 میلیون ریالاعلام شده است(یعنی هر شتر معادل دو میلیون و200 هزار ریال).

دیه جراحت های وارده به سر وصورت:

1- خراش پوست سر وصورت بدون آنکه خون جاری شود:یک نفر شتر یا دو میلیون و200 هزار ریال(حارصه)

2- خراشی که از پوست بگذرد ومقدار اندکی وارد گوشت شود وهمراه با جریان خون باشد(چه کم باشد یا زیاد):دو نفر شتر یا چهار میلیون و400هزار ریال

3- زخمی که موجب بریدگی عمیق گوشت شود ولی به پوست نازک روی استخوان نرسد:سه نفر شتر یا شش میلیون و600 هزار ریال(متلاحمه)

4- زخمی که ازگوشت عبور کند وبه پوست نازک روی استخوان برسد:چهار نفر شتر یا هشت میلیون و800هزارریال.



دریافت‌فایل