برزا

۹۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پایان
طراحی سیستم خبره فازی برای مشترکین شرکت گاز

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

مقدمه
22 بهمن سال 1357، روز خاتمه بیش از دو قرن حکومت پادشاهان در ایران بود. در طول تاریخ کشور ما، اکثر پادشاهان در مقابل منافع ملی، فرهنگ و ارزشهای مردم قرار داشتند اما خاطره تلخ پادشاهان قاجار و فجایع سیاه رژیم پهلوی فراموش نشدنی است در دوران قاجار سرآغاز بیداری مردم و ایجاد شکاف عمیق میان پادشاهان با خواست مردم بود که تبلور این مبارزه را در نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه می توان دید و انحراف مشروطه از مشروعه و تبدیل فاصله پادشاهان با مردم به مقابله با خواست و اراده آنان در وقوع انقلاب اسلامی به رهبری قائده اعظم حضرت امام خمینی « ره» بررسی حکومت سیاه و استبداد 16 ساله پهلوی اول می تواند فاصله گیری حکومت از امت مسلمان ایرانی و زمینه های ایجاد ناامیدی از حکومت پهلوی را نمایان ساخت که ما در این مجموعه بصورت اجمالی سعی کردیم به صورت ویژه به حکومت 16 ساله استبدادی رضاخان می پردازیم.

معرفی رضاخان میرپنج
رضاخان در 24 اسفند 1256/ ربیع الاول 1295 هـ . ش در آلاشت از بلوک سواد کوه پا به عرصه حیات گذاشت آخرین فرزند یک درجه دار جزء فوج سوادکوه موسوم به عباسعلی خان فرزند مراد علی خان بوده است.
پدر او را داداش بیگ هم می خواندند. نوش آفرین مادر رضاخان با شنیدن خبر فوت شوهرش در تهران به علت اینکه شوهرش همسر و فرزندان دیگری داشت از آلاشت راهی تهران شد. اما در امام زاده هاشم طفل شیرخوار او که چهل روزه بود بر اثر سردی هوا بی حس شده و کاروانیان تصور کردند او جان سپرده است. طفل را از مادرش جدا کردند و قرار شد او را در همان جا یعنی امام زاده هاشم به خاک بسپارند. اما طفل بر اثر گرمای اسطبل و شاید نفس گرم اسبان از حالت مدهوشی که آنرا مرگ پنداشته بودند به در آمد و مادر او را با خوشحالی فرزندش را به تهران آورد.
نوش آفرین مادررضا شاه برادری بنام نصرا... خان داشت که در تهران به عنوان خیاط در قزاقخانه خدمت میکرد، نصر ا... خان، نوش آفرین و فرزند او را تحت تکفل گرفت. در چهارده سالگی رضاخان وارد فوج سواد کوه شد. در آخرین سالهای سلطنت ناصرالدین شاه وی درجه دار فوج شد و سال بعد به قزاقخانه انتقال یافت. رضاخان به علت داشتن قد بلند و جثه قوی در قزاقخانه ترقی کرد و بتدریج از درجه داری به معین نایبی و نایبی دوم و نایبی اول و سلطانی و یاوری رسید.
در روزگار درجه داری، محافظت سفارتخانه های هلند و آلمان به او محول شد و دیپلمات های سفارت آلمان که این موضوع را در نظر داشتند در دوران سلطنت او، اتاقک محلی پاسداری وی را به نحوة زیبایی تزئین کردند. رضاخان با عده زیادی دوست شده بود و یکی از کسانی که نسبت باو حسن نظر یافت اردشیر ریپورتر، گزارشکر خبرگذاری رویتر و جرالندن و از پارسیان (زردتشتیان) هند مقیم ایران بود. که در حوادث مشروطه دست داشت و در سالهای بعد نام او در اغلب وقایع به میان می آمد.
در سال های پس از انقلاب آشکار شده است که اردشیر ریپورتر وسیله معرفی رضاخان به افسران انگلیسی نظیر کلنل اسمیت و ژنرال آیرون ساید بوده است.
رضاخان در طول دوران سربازی، درجه داری و افسری در مناطق مختلف ایران انجام وظیفه کرده و آشنائی کامل به اوضاع و احوال ایران یافته بود او که در اوان عمر بی سواد بود بتدریج نزد آشنایان مختصر سوادی آموخت. اما انشاء او بسیار اولیه بود. و چند نامه ای که مربوط به دوران صاحب منصبی اوست و باقی مانده است. کم سوای او را نشان میدهد. رضاخان پس از اینکه سلاح های جدیدی خریداری شدن در سفرهای مظفر الدین شاه از اروپاء به ایران رسید. یکی از درجه داران معدود قزاقخانه بود که با طرز کار مسلسل شصت تیر معروف به ماکسیم آشنائی پیدا کرد و از این رو معروف به رضاخان ماکسیم یا رضاخان شصت تیری شد در جوانی او با قزاق دیگری بنام علیشاه (امیر رحمی) از قزاقان سرشناس به شرارت می پرداختند که به این خاطر شوشکه کشی (یک نوع شمشیر کج) شهرت داشتند و در محلات جنوب شهر تهران از جمله محل فجر غائله می آفریدند.
رضاخان مدتی در تهران و مدتی در کرمانشاه و مدتی در تبریز انجام وظیفه کرد. مدتی در خدمت عبدالحسین میرزا فرمانفرما بود و در همین ایام یکی از محققان تصویری از او را در کنار وزیر مختار هلند در حالی که دیپلمات هلندی سوار بر اسب است یافته و به چاپ رسانده است. قدر مسلم در جریان جنگ های محمد علی شاه یا مشروطه خواهان تبریز، او در صف سپاه استبداد بود و با شصت تیر معروف خود به سوی مشروطه خواهان شلیک میکرده است.
صفات سرشتی و اکتسابی رضاخان آمیزه ای بود از گستاخی و تهور، سوء ظن، بیرحمی و شقاوت، علاقه مند به نظم و دیسپیلین ظاهری، بی توجهی به وضعیت رفاهی مردم، بر این اندیشه پا فشردن که دیگران تا توانسته اند دزدیده و خورده اند و اکنون حق اوست که برای خود و خانواده اش به رفاه و ثروت دست یابد بود
نسبت به اوضاع جهان بسیار ناآگاه در مسایل سیاست بین المللی کم اطلاع و به قول تقی زاده، نسبت به قدرت انگلستان بسیار خاضع و خاشع بود به شوروی و امکان براندازی رژیمش از سوی آن دولت، بسیار بدبین و هراسان و نگران دایم بود و نسبت به آلمان بسیار خوش بین و نسبت به دیگر کشورهای اروپا دوستدار جذب سرمایه و انتقال فرهنگ و آداب و رسوم آنها بود.


تقسیم بندی دوران حکومت رضاخان


دوران فرمانفرایی رضاخانه به سه دوره تقسیم میشود.
اول از کودتا تا سلطنت : که به علت برقرار کردن امنیت در نقاط دور افتاده و تشکیل ارتش متحد الشکل اقداماتش تا حدودی مورد تأیید عموم بود گرچه در این دوره جنایات و حوادث ناخوشایندی نیز روی داد.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 26 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
شبیه

فایل زیر شبیه سازی در زمینه استفاده از تبدیل موجک برای استخراج لبه عکس می باشد که علاوه بر شبیه سازی یک مقاله فارسی هم ضمیمه شده است. مقاله فارسی برای مجله می باشد و برای کنفرانس نیست.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:16

فهرست مطالب

باور 1: هرچه زمان بیشتری در باشگاه بگذرانید، نتیجه ی بهتری خواهید گرفت

باور 2: اگر می خواهید قوی باشید، باید جثه تان بزرگ باشد

باور 3: برای گرفتن بهترین نتیجه، باید حتماً از جدیدترین تجهیزات استفاده کنید

باور 4: با انجام تمرینات قلبی عروقی، ماهیچه سازی نخواهید کرد

باور 5: فقط با انجام ورزشهای مخصوص شکم عضلات شکمتان را می سازید

باور 6: تا آخرین حد توان باید روی یک ماهیچه کار کرد

باور 7: ماهیچه به چربی تبدیل می شود

باور 8: اگر کسی هیکل خوبی دارد، حتماً حرفهایش نیز کاملاً صحیح است

باور 9: اگر پدر و مادرتان اضافه وزن دارند، شما هم همینطور خواهید بود

خوش هیکل بمانید

تمرین شماره ی 1: پلانک

تمرین شماره ی 2: شنای پلانک

تمرین شماره ی 3: V نشسته

تمرین شماره ی 4: کرانچ چرخشی

تمرین شماره ی 5: آسیاب خوابیده

تمرین شماره ی 6: سوپرمن با چرخش

تمرین شماره ی 7: پلانک با توپ سویسی

تمرین شماره ی 8: پوش آپِ باسن خوابیده

تمرین شماره ی 9: هل دادن توپ

تمرین شماره ی 10: V با پاهای منقبض

میان تنه ای قدرتمند داشته باشید!

در سری مقالات تمرینات پرورش اندام، شما با تمرینات بدنسازی این ورزش آشنا خواهید شد.

در این مقالات سعی خواهد شد تا نکات و تمرینات در حد بسیار ساده ای بیان شوند تا تقریبا تمامی افراد بتوانند از آن بهره برند. پس در این مطالب از اصطلاحات تخصصی کمتر استفاده خواهد شد.

این بخش که بخش آغازین بشمار می رود، تمرینات جهت تقویت عضلات بازو را به صورت مصور آموزش می دهد. توجه کنید که قبل از انجام این تمرینات، شرایط فیزیکی و سلامت خود را با مربی و مشاور پزشکی خود بررسی کنید.

نکته دیگر اینکه، انجام این تمرینات در باشگاه ورزشی توصیه می گردد:

تمرین 1:

رو به جلو برروی نیمکت یا میز مخصوص تمرین بنشینید (مانند تصویر). پا ها از هم باز کنید و پای آزاد را راحت قرار دهید. دمبل را با یکی از دستان خود گرفته و بازوی همان دست را به ران خود تکیه دهید. سپس شروع به زدن دمبل کنید. طوری که دست شما از آرنج به سمت پایین/بالا باز و بسته شود.

این تمرین را طوری انجام دهید که شانه شما تکان نخورد، و بازویتان خم نشود.

این تمرین برای تقویت عضلات جلوی بازو موثر است و همچنین به کشش عضلات سینه و سرشانه نیز کمک می کند.




دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه95

فهرست مطالب

1-چرخة&zwnj کلوین در یک فرایند دو مرحله ای از گاز کربنیک GAP تولید می کند- چرخة کلوین را می توان به دو مرحله تقسیم کرد: 2- آنزیم ریبولوز بیس فسفات کربوکسیلاز واکنش تثبیت گاز کربنیک را کاتالیز می نماید: 3- گلیسرآلدئید-3- فسفات پیش ساخت گلوکز &ndash 1- فسفات و سایر فراورده های بیوسنتزی است.

ب- کنترل چرخة کلوین

واکنش های تاریکی

در این بخش به این موضوع می پردازیم که مولکول های پرانرژی چگونه برای تولید ترکیبات قندی یا کربوهیدرات ها مورد استفادة &zwnj گیاه قرار می گیرند.

الف- چرخة کلوین: در سالهای بین 1946 تا 1953 سه تن از دانشمندان به نامهای ملوین کلوین، جیمز بشام و آندروبنسون راه متابولیکی تبدیل گازکربنیک به قند را در گیاهان کشف کردند. آنها این کار را از طریق پیگیری از بین رفتن گازکربنیک رادیواکتیو نشان دار در کشت های سلول های جلبک انجام داده اند. آزمایشهای اولیة کلوین نشان داد جلبک هایی که به مدتی که دقیقه و یا بیشتر در معرض گازکربنیک نشان دار قرار گرفته بودند، ترکیب پیچیده ای از متابولیت های نشان دار، شامل قندها و اسیدهای آمینه تولید کردند. با وجود این ، تجزیة جلبکی که 5 ثانیه در معرض گازکربنیک نشان دار قرار گفته بود نشان داد که اولین ترکیب پایدار رادیواکتیو فعال که در جلبک تشکیل گردید 3- فسفوگلیسرات یا PG3 بوده است که در ابتدا فقط از طرف گروه کربوکسیل (-COOH) نشان دار شده است. این نتایج بلافاصله این پیشنهاد را مطرح می سازد که PG3 توسط کربوکسیلاسیون یک ترکیب دوکربنه به دست آمده است. چنین مادة&zwnj پیش ساختی تاکنون کشف نشده است. چنانچه واکنش کربوکسیلاسیونی واقعاً اتفاق بیفتد فقط روی یک قند 5 کربنه به نام ریبولوز &ndash 5- فسفات یا RU5P انجام می گیرد.

در نتیجة کربوکسیلاسیون قتند 5 کربنة ریبولوز &ndash 5- فسفات، یک قند 6 کربنه به دست می آید که به دو ترکیب سه کربنه تجزیه می گردد و هر کدام از این ترکیبات سه کربنه به یک ملکول PG3 تبدیل می گردند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه18

فهرست مطالب

  • کاربردهای سیستم های حسابداری:
  • کاهشهای هزینه:
  • بکارگیری ظرفیت:
  • budgeting محلی:
  • ا رزیابی فهرست اموال:
  • تصمیمات (مرتبط با) منبع خارجی:&zwnj
  • گزارش دهی مدیریت داخلی:
  • اصلاح فرآیند:
  • قیمت گذاری:
  • گزارش دهی مالی خارجی:

« جمع بندی سیستم های حسابداری»

تاکنون در این بخش از کتاب تمرکز خود را بر روی 9 روش جمع بندی و دخالت اطلاعات حسابداری قرار داده ایم. هر یک می توانند در مرحله ای و حالتی مفید باشند و اثر بهتری داشته باشند. اما اطلاعات نادرست سبب کسب نتیجه نامطلوب می شود. در این بخش مرور مختصری بر این سیستم های حسابداری انجام داده و در مورد حالات و شرایط هر یک بحث می کنیم.

  • مرور مختصر سیستم های حسابداری:

در این بخش یک جمع بندی از سیستم های حسابداری ذکر شده در فصول قبلی را ارائه می کنیم. هر جمع بندی شامل یک توضیح در مورد سیستم و نقش آن در عملکرد حسابدار هزینه می باشد. همین طور نحوه استفاده از اطلاعات کلی حاصل بیان شده است.

حسابداری شغلی یکی از متداولترین سیستم های مورد استفاده است که در هزینه های شرکت می تواند نقش عمده ای ایفا کند. همانند اکثر هزینه ها که ممکن است مستقیماً به کار گرفته شوند برخی دیگر از هزینه ها جزء هزینه های Pool محسوب شده و پس از آن برای انجام یک کار، صرف می شوند. سیستم های جمع آوری اطلاعات همانند اکثر هزینه ها بایستی برای انجام فعالیت جهت دهی شوند.

حسابدار هزینه در قبال تعیین و به کارگیری سیستم حسابداری شغلی مسئول است. این روش بمنظور صرف هزینه های غیر معمول در مشاغل ویژه مؤثر و مفید است، بخصوص زمانی که بتوان فهرست صورتحساب مربوط به مشتری را جمع آوری و بررسی کرد.

حسابداری فرآیند تقریباً همانند



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
طراحی

دانلود طراحی آموزشی قرآن دوم ابتدایی درس آموزش همزه کامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات14

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
 زمان بندی درس
 برنامه ریزی برای تدریس
 ویِِژگی های فراگیران
 دوره ی عملیات صوری تحولات روانشناختی آن مطابق با نظریه پیاژه
 رشداخلاقی ازنظرپیاژه
 رشد اخلاقی در این دوره از نظر کلبرگ
 نظریه روانی ـ اجتماعی اریکسون
 چگونگی تعلیم و تربیت از دیدگاه گزل
 دیدگاه « ژان ژاک روسو» در مورد مراحل رشد کودک و روش تربیتی وی
 وضعیت اقتصادی و فرهنگی دانش آموزان
 روش تدریس وضرورت آن
 روش های ارزشیابی
 اهداف شناختی
 اهداف نگرشی
 اهداف مهارتی
 رسانه ها
 گروه بندی وچینش دانش آموزان

اجرای طرح درس
......

......

......

......

......

......

......

......

......
 سنجش عملکرد(ارزشیابی پایانی)
 بهبود یادگیری وانتقال (تعیین تکالیف)
 تمرینی(برحسب توانمدی )
 آماده سازی(همه ی دانش آموزان )
 خلاقیتی (همه ی دانش آموزان )
 منابع



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:75

فهرست و توضیحات:

فصل اول

انواع ساختمان

ساختمانهای بتنی

ساختمانهای فلزی

ساختمانهای آجری

ساختمانهای خشت و گلی

انواع ساختمان از لحاظ مصرف

مراحل مختلف ساخت یک ساختمان

-بازدید زمین و ریشه کنی

پیاده کردن نقشه

رپر(بنچ مارک)

گود برداری

استفاده از دیوارهای مانع

خروج آب از محل گود برداری

پی کنی

بررسی انواع زمین از لحاظ قدرت باربری

زمین&zwnj های خاکریزی

زمینهای ماسه&zwnj ای

زمینهای شنی

زمینهای رسی

ابعاد پی

عرض و طول و عمق پی&zwnj ها کاملا بستگی به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان دارد.در ساختمان&zwnj های بزرگ قبل از شروع کار بوسیله مکانیک خاک قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده و از روی آن مهندس محاسب ابعاد پی را تعیین می&zwnj نمایند ولی در ساختمانهای کوچک که آزمایشات مکانیک خاک در دسترس نیست باید از مقاومت از زمین در مقابل با ساختمان مطمئن شویم. اغلب مواقع قدرت مجاز تحملی زمین برای ساختمان&zwnj های کوچک با مشاهده خاک پی و دیدن طبقات آن طرز قرار گرفتن دانه&zwnj ها به روی همدیگر و یا با ضربه زدن به وسیله کلنگ به محل پی قابل تشخیص می&zwnj باشد گاهی اوقات نیز برای بدست آوردن اطمینان می&zwnj توان اقدام به گمانه زنی نمود تا دقیقا لایه&zwnj های مختلف زمین شناسائی شده و تراز آبهای زیر زمینی مشخص شود.



دریافت‌فایل