برزا

۵۵ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پایانامه

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات149


مقدمه:
شناخت و بررسی تاریخ بومی و محلی، از موضوعات مهم و قابل بحث درتاریخ می باشد. پژوهش های علمی در مورد تاریخ و تمدن محلی نقش به سزایی در شناخت تاریخ هر ملتی دارد. یکی از نقاط مهم و معروف ایران، سرزمین مازندران (طبرستان) است. مازندران (طبرستان) به عنوان یکی از ایالات شمالی فلات ایران همواره از جهات مختلف نقش مهمی در تاریخ و تمدن این مرز و بوم داشته است از جمله : جنگاوری، اقتصاد، مذهب، علم و دانش و .....
مازندران که قبل از هجوم مغولان به طبرستان معروف بود، از شرق به تمیشه و از غرب به روستای ملاط (سرحد بین گیلان و مازندران) محدود بوده و در آن شهرهای معروفی بوجود آمد که شهر ساری (سارویه) یکی از شهرهای مهم و تاریخی آن در طول تاریخ بوده است.
شهر ساری در قرن پنجم و ششم هجری مقر حکمرانی باوندیان اسپهبدیه، نقش مهمی را در جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می کرد. شهر ساری و مهمتر از آن منطقه مازندران (طبرستان) به جهت قرار گرفتن در نقطه ثقل منطقه شمالی ایران همیشه مورد توجه دولتمردان و حکومت های مختلف به شمار می رفت و در بسیاری از زمان ها مقر حکومتی و دارالملک مازندران نیز بود.
لذا دانستن تاریخ و جغرافیای این شهر می تواند کمک مؤثری به شناخت بیشتر و درک عمیق تر از تاریخ و فرهنگ منطقه مازندران و به طور عام، تاریخ و تمدن سرزمین ایران داشته باشد. زیرا که تاریخ و فرهنگ ساری و مازندران جدا از تاریخ و فرهنگ ایران نمی باشد.


بیان مسأله:
مازندران (طبرستان) به عنوان یکی از ایالات شمالی ایران، همواره مورد توجه پادشاهان سلجوقی و خوارزمشاهی بوده و برای آنها اهمیت فراوانی داشته است، زیرا از این طریق می توانستند بر راه عبور خراسان به عراق اشراف داشته باشند و این عامل باعث شده بود که شهرهای طبرستان از جمله ساری- که در این مسیر بود- دارای اهمیت باشد. ساری به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی مازندران (طبرستان) در این دوران مقر حکومتی باوندیان اسپهبدیه بود و خود باوندیان هم به خاطر تنوع حوادث مهم سیاسی در آن ایام- که دوران فروپاشی سلجوقیان و ظهور خوارزمشاهیان بود- به صورت جزئی از جریان های مهم سیاسی درآمده بودند . بنابراین ، پژوهش در مورد وضعیت داخلی حکومت باوندیان اسهبدیه ، چگونگی روابط آنها با حکومت های همجوارترک و درگیری های منطقه ای میان دولت ها و نیز بررسی اوضاع فرهنگی و اجتماعی ساری در این دوران می تواند باعث شناخت بیشتر و درک بهتری از تاریخ و فرهنگ تمدن مازندران شود . این نوشته بر آن است تا با مراجعه به منابع موجود و تحلیل و بررسی اطلاعات به دست آمده به پرسش های مطرح در باره این موضوع پاسخ گوید .

سؤال های پژوهش:
سؤال های پژوهشی که در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است عبارتنداز:
1- روابط اسپهبدان باوندی با دولت های سلجوقی و خوارزمشاهی چگونه بود؟
2- وضعیت ساری و مازندران در دوره مغول چگونه بود؟
3- چرا در دوره کینخواریه- در زمان ملک حسام الدوله اردشیر باوندی- مرکزیت مازندران از ساری به آمل منتقل شد؟
4- وضعیت اجتماعی و فرهنگی ساری در این دوران چگونه بود؟

فرضیه ها :
1- اسپهبدان باوندی ، اغلب دست نشانده دولت های سلجوقی و خوارزمشاهی بودند . اما در مقاطعی به عنوان یک دولت مستقل عمل می کردند .
2 ـ با پناه گرفتن سلطان محمد خوارزمشاه به مازندران، این منطقه مورد یورش مغولان قرار گرفت و ساری به دلیل آمد و شد مغولان به مخروبه ای تبدیل شد.
3- چون ساری در معرض یورش مغولان بود ، مقر حکومتی مازندران ، به آمل انتقال یافت . .
4- با توجه به تحولات سیاسی در مازندران دوره مورد بحث و اختلافات بین حکومت های محلی، وضعیت اجتماعی و فرهنگی مازندران این دوره نسبت به دوره قبل رشد نسبی داشته است.

تعریف واژگان:
1- طبرستان: تا قرن هفتم هجری قسمت هایی از مازندران و گیلان کنونی شامل دشت و کوه و دریا بود که از ناحیه دیلمان تا مرز تمیشه وسعت داشت و این قسمت را طبرستان می گفتند. ابن اسفندیار حدود طبرستان را از شرق به غرب از دینار جاری تا به ملاط (مرز بین گیلان و مازندران در غرب رامسر فعلی) دانسته است. ظاهراً از قرن هفتم هجری ، بعد از حمله مغولان کلمه مازندران جانشین طبرستان شد.
2- مازندران: ابن اسفندیار مازندران را منسوب به ماز دانسته است، به سبب آن که ماز نام کوهی است که از گیلان شروع شده و به لار و قصران ختم می شود. قدمت تاریخی آن به زمان قبل از ورود آریایی ها و زمان مهاجرت اقوام تپور و آمارد به این منطقه بر می گردد. این منطقه قبل از حمله ی مغو لان به نام تپورستان و طبرستان معروف بود و بعد از این بیشتر به نام مازندران شهرت یافت.
3- ساری: شهرستان ساری یکی از شهرستان های استان مازندران و مرکز آن می باشد. این شهرستان 3923 کیلومتر مربع وسعت دارد . این شهرستان در بسیاری از زمان ها مقر حکومتی طاهریان، باوندیان اسپهبدیه و مرعشیان و در دوره های بعد مرکز ایالت مازندران بوده است. در لغت به نقل از مؤلف کتاب پژوهشی در زمینه های نام های باستانی ماندران ، این واژه را به صورت ( سری آریه ) و به معنی سروری کردن و آسایشگاه ( آسودن ـ گاه ) و محل استقرار و آرامش آریاها آورده است . در ماخذ و منابع اسلامی نام ساری به صورت ساریه آمده است . که فرخان اسپهبد طبرستان در اواخر قرن اول هجری ، به یکی از بزرگان درباری خود به نام « باو « فرمان داد که شهر ساری را در محل ده « وهر » بنا کند و او شهری را که « باو » ساخته بود ، به نام پسر خود سارویه نامید .
4- باوندیان: نام سلسله ای از امیران محلی مازندران ، منسوب به باوندی شاپوراست که احتمالاً از نوادگان قباد ، شاه ساسانی ، که میان سال های 45- 750 هـ . ق /665- 1349م به نام اسپهبدان یا شاهان مازندران حکومت کرده اند . اینان در سه دوره ی حکومتی به نام کیوسیه ، اسپهبدیه یا ملوک جبال، کینخواریه- بر بخش هایی از مازندران و گیلان حکم رانده اند . .
5- اسپهبدیه: شاخه دوم از دودمان باوندی بود ک هبه غیر از طبرستان بر گیلان ، ری و قومس نیز فرمانروایی داشتند و غالباً دست نشانده سلاجقه و بعداً هم تبعیت خوارزمشاهیان را پذیرفتند. مؤسس این سلسله حسام الدوله شهریار بن قارن بود که در سال 466 هجری امارت یافت و آخرین فرد این سلسله شمس الملوک رستم بود که در سال 607 هجری کشته شد و متصرفات آن ضمیمه قلمرو سلطان محمد خوارزمشاه گردید و مرکز فرمانروایی این شاخه شهر ساری بود.

اهمیت تحقیق:
ساری در بیشتر دوره های تاریخی ایران به عنوان یکی از شهرهای مهم مازندران و دارالملک آن، بوده است. از زمان پادشاهان ایرانی نژاد باوندی مقر حکومتی از ناحیه پریم (در جنوب ساری) به شهر ساری منتقل شد. این شهر به عنوان پایتخت حکومتی باوندیان اسپهبدیه نقش مهمی را در جریان های سیاسی منطقه طبرستان و حکومت های همجوار ایفا کرد. اهمیتی که طبرستان به خاطر قرارگرفتن در مسیر خراسان برای حکومت های سلجوقی و خوارزمشاهی داشت، ساری و دیگر شهرهای طبرستان را به عنوان نقاط تأثیر گذار درآورده بود، لذا پرداختن به تاریخ و جغرافیای تاریخی این شهر و شناخت تاریخ و فرهنگ آن می تواند در شناخت بیشتر و درک عمیق تر تاریخ و فرهنگ مازندران و به گونه عام ایران تأثیر داشته باشد.
محدودیت ها و مشکلات تحقیق :
1 ـ محدودیت منابع در تاریخ محلی .
2 ـ کمبود منابع مکتوب در زمینه ی اوضاع اجتماعی و فرهنگی
3 ـ ناقص بودن تحقیقات انجام شده در این زمینه


روش تحقیق:
در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای و استخراج مطالب از متون و منابع مربوط ، به مقایسه و تحلیل و توصیف داده ها پرداخته ام و در ضمن سعی کرده ام که به تحقیق میدانی نیز توجه نمایم .
در این پژوهش با رجوع به منابع و متون تاریخی به فیش برداری از آنها پرداخته ، سپس به تصفیه و پالایش و موضوع بندی و در پایان با تجزیه و تحلیل و جمع بندی مطالب ، شروع به نگارش متن کرده ام .
پیشینه تحقیق:
پرداختن به تاریخ و جغرافیای تاریخی ساری به عنوان دارالملک مازندران در طی دوره های سلجوقی و خوارزمشاهی مهم است و میث تواند در غنای تواریخ محلی ایران نقش به سزایی داشته باشد . دردوره های مختلف ، پژوهش های گوناگونی در مورد تاریخ و جغرافیای تاریخی مازندران و شهرهای آن انجام شده است که از جمله آن ها در دوره اخیر می توان به کتاب های تاریخ تبرستان اثر اردشیر برزگر ـ تاریخ مازندران اثر اسماعیل مهجوری ـ جغرافیای تاریخی و اقتصادی مازندران اثر عباس شایان اشاره کرد که از مطالب موجود در این کتاب ها می توان به اطلاعات مفیدی در باره ی تاریخ و جغرافیای تاریخی ساری به دست آورد . اما در باره ی ، بررسی تحولات سیاسی اجتماعی و فرهنگی ساری از سقوط آل زیار تا مرعشیان ، تاکنون تحقیق جامعی صورت نگرفته است.

قلمروتحقیق :
تاریخ ساری جزئی از تاریخ مازندران است و جدا کردن تاریخ ساری و مازندران امری مشکل می نماید . پایان نامه حاضر از سقوط آل زیار در طبرستان آغاز می شود و به وقایع و حوادث مهم تا روی کارآمدن مرعشیان در ساری و طبرستان می پردازد . علاوه بر وقایع سیاسی به جغرافیای تاریخی ساری و شناخت اوضاع اجتماعی ، نژاد و قومیت ، مذهب ، مشاهیر و آثار و بناهای تاریخی نیز توجه شده است . در این پایان نامه تلاش شده علاوه بر ذکر تاریخ ساری ، به اوضاع مازندران و تا حدودی سرزمین های همجوار نیز توجه شود .

بررسی منابع:
تاریخ طبرستان: این کتاب اثر بهاءالدین محمد بن حسین بن اسفندیار کاتب است. وی از مردم شهرآمل و نخستین نویسنده تاریخ طبرستان در دوره اسلامی است. و امروزه می توان او را « پدر تاریخ طبرستان» نامید.
ابن اسفندیار در نگارش کتاب خود از منابع گوناگونی بهره برده که متأسفانه شماری از آنها چون عقد سحر و قلائدالدور و باوند نامه نشانی به دست نیامده است. هر چند این کتاب در اوایل قرن هفتم نگاشته شده ، قدیمی تریم منبعی است که ما در باره ی طبرستان در اختیار داریم .
ابن اسفندیار این کتاب را بر اساس تاریخ یزدادی که با عربی نوشته شده بود تألیف کرده است. تاریخ طبرستان بر چهار قسمت تقسیم می شود:
قسم اول از ابتدای بنیاد طبرستان و در چهار باب است: باب اول در ترجمه سخن ابن المقفع &ndash باب دوم در ابتدای بنیاد طبرستان و بنیاد عمارت شهرها از جمله ساری است- باب سوم در خصایص و عجایب طبرستان- باب چهارم در ذکر ملوک و اکابر و زهاد و کتاب و اطبا و اهل نجوم و حکما و شعرا است.
قسم دوم در ابتدای دولت آل وشمگیر و آل بویه و مدت استیلای ایشان بر طبرستان است.
قسم سوم در نقل ملک مازندران از آل وشمگیر که آخر ایشان انوشیروان بن منوچهر بن قابوس بود با سلاطین محمودی و سلجوقی .
قسم چهارم از ابتدای آل باوند دوم تا انقراض آنان می باشد. این قسم که مربوط به آل باوند اسپهبدیه است منبع اصلی در این پژوهش بوده است. ابن اسفندیار همچنین به بنیاد ساری و آثار و ابنیه که در دوره باوندی در ساری بوده است اشاره می کند. تاریخ طبرستان با درآمیختگی بخش های چهارگانه در سال 1320 به کوشش عباس اقبال در دو جلد به چاپ رسیده است.

تاریخ رویان: این کتاب اثر مولانا اولیاء الله آملی- از مورخان قرن هفتم هجری- است که در شهر&zwnj آمل متولد شد. از سال تولد و مرگ وی اطلاعاتی نداریم. او در سال 750 هجری پس از کشته شدن اسپهبد فخرالدوله آخرین اسپهبد و پادشاه باوندی در آمل به اغوای میر قوام الدین مرعشی به دست پسران کیا افراسیاب چلاوی افسرده و غمگین شده و از آمل به کجور و رویان رفت و نزد استندار شاه غازی فخرالدوله پادوسبانی پسر تاج الدوله زیار ماندگار شده و تاریخ رویان را به نام او نوشت.
اصلی ترین منبع مورد مراجعه اولیاء الله آملی تاریخ طبرستان است و لیکن نامی از ابن اسفندیار نمی آورد و علاوه بر آن از منابع مورد استفاده ابن اسفندیار نیز بهره برده است. مؤلف پس از مقدمه، مطالب کتاب را از ابتدای عمارت رویان آغاز می کند و با ذکر وقایع سال 750 هجری به پایان می رساند. این منبع از این جهت که به چگونگی درگیری منطقه ای حاکمان باوندی اسپهبدیه ساری با حاکمان استندار رویان به ویژه شاه غازی رستم و همچنین ذکر ماجرای کیا افراسیاب و قتل فخرالدوله حسن پرداخته ، از منابع مهم و معتبر این پژوهش می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بررسی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات95

فهرست صفحه
کلیات هدف و علت انتخاب موضوع 1
متغیرهای تحقیق 3
قلمرو تحقیق 3
فرضیه های تحقیق 4
استفاده کنندگان از تحقیق 5
محدودیتهای تحقیق 5
تعریف بیمه 7
تعریف واژگان تخصصی 11

فصل اول
مبحث اول : بیمه های عمر در جهان 18
الف ) پیدایش بیمه های غیر بیمه عمر 18
ب ) پیدایش بیمه های عمر 24
مبحث دوم : پیدایش بیمه در ایران 30
الف ) بیمه های غیر بیمه عمر 30
ب ) بیمه عمر قبل از انقلاب 37
ج ) بیمه عمر بعد از انقلاب 38
د ) انواع بیمه های عمر 39
عوامل مؤثر در نرخ حق بیمه 45
موانع توسعه بیمه های بازرگانی 47
تأثیر عوامل برون زا در روند رشد بیمه های بازرگانی 49
بازار بیمه 51
اصول حاکم بر معاملات بیمه ای 55
الف ) اصل حسن نیت 55
ب ) اصل احتمال 56
ج ) اصل تعاون 56
د ) اصل جبران خسارت 57
تقسیمات بیمه 57

فصل دوم
روش تحقیق 61
جامعه آماری 61
پرسشنامه 62
ویژگی پرسشنامه 62
توزیع مقدماتی پرسشنامه 63
فصل سوم
تجزیه و تحلیل یافته ها 64
بررسی فرضیه ها بر اساس آمارهای جمع آوری شده از سطح شرکتهای بیمه 64
فرضیه اول 64
فرضیه دوم 68
فرضیه سوم 68
بررسی فرضیه ها با استفاده از داده های پرسشنامه ای 70
فرضیه اول 70
فرضیه دوم 70
فرضیه سوم 71
فصل چهارم
جمع بندی ، نتیجه گیری و پیشنهادها 73
زمینه های تحقیقاتی 83
فصل پنجم
منابع و مأخذ 85



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارت

طرح لایه باز کارت ویزیت کافی نت

بسیار زیبا

کارت ویزیت دو رو

کاملا لایه باز و قابل ویرایش در نرم افزار فتوشاپ

ساختار رنگ :CMYK

با فرمت Tiff

300 DPI



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پاورپوینت

*پاورپوینت رابطه فیثاغوورس*

تعداد صفحات: 23

فرمت فایل: word

توضیحات کاملی در رابطه با فیثاغورس به همراه شکل ها و فرمول های متعدد...



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:97

فهرست مطالب

حسین

زندگی

روز نبرد

مقدمه&zwnj

حسین&zwnj و نسب&zwnj

حسین&zwnj و صورت&zwnj و سیرت&zwnj

دوران&zwnj کودکی&zwnj سیدالشهدا(ع)

مراحل&zwnj زندگی&zwnj حسین&zwnj بن&zwnj علی&zwnj (ع)

چند روایت&zwnj در مورد حسنین

مخالفت&zwnj حسین&zwnj با معاویه&zwnj در بیعت&zwnj یزید

آثار سیاسی&zwnj رخداد کربلا در شیعه&zwnj

حکمت&zwnj شهادت&zwnj امام&zwnj حسین&zwnj (ع)

عاشورا پیام&rlm ها و پیامدها

حسین فرزند علی پسر ابوطالب و فاطمه دختر محمد پیامبر اسلام و امام سوم شیعیان است. حسین ۳ شعبان ۴ هجری قمری زاده شده و در ۱۰ محرم ۶۱ در کربلا کشته می&zwnj شود.

زندگی

هنگام زمام&zwnj داری پدرش با او در جنگ&zwnj های جمل و صفین و نهروان همراهی کرد. سال ۵۰ هجری هنگام مرگ برادرش حسن پسر علی، معاویه حدود ۱۰ سال به عنوان خلیفه باقی بود. بر پایه قرارداد صلح با حسن، معاویه نمی&zwnj بایست برای خود جانشینی انتخاب کند[نیاز به ذکر منبع]. ولی معاویه سال ۶۰ هجری مرد و پسرش یزید رابه جانشینی انتخاب کرد. حسین از همان ابتدا بیعت وی را نپذیرفت. یزید نامه&zwnj ای به حاکم مدینه نوشت و به او دستور داد که از حسین برای یزید بیعت بگیرد و اگر حاضر نشد او را به قتل برساند. حسین که حاضر به بیعت کردن با یزید نبود با خانواده خود از مدینه به مکه رفتند.

در این هنگام مردم کوفه که از مرگ معاویه با خبر شده بودند نامه&zwnj های زیادی برای حسین نوشتند و از او خواستند تا به عراق و کوفه بیاید. حسین نیز مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد. ابتدا هزاران نفر از مردم کوفه بامسلم بن عقیل همراه شدند. اما با ورود عبیداللّه پسر زیاد که از طرف یزید به حکومت کوفه گمارده شده بود و مردم کوفه را تهدید کرده بود مسلم را تنها گذاشتند.

در نتیجه عبیداللّه، مسلم بن عقیل را دستگیر نموده و به قتل رسانید. حسین با خانواده و یاران خود به طرف کوفه حرکت کرد و در نزدیکی کوفه بود که خبر پیمان شکنی مردم کوفه و قتل مسلم را آوردند. عبیداللّه که بر اوضاع کوفه تسلط پیدا کرده بود حر پسر یزید ریاحی را برای دستگیر کردن حسین و همراهانش فرستاد. و سپس عمر پسر سعد را با سی هزار نفر به کربلا اعزام نمود. این امر موجب شد تا تعداد زیادی از افرادی که با حسین بودند او را رها کنند وتنها حدود ۷۰ تن با او باقی بمانند. عبیداللّه به عمر بن سعد وعده داده بود که اگر حسین را به شهادت برساند او را حاکم ری خواهد کردولی پس از این ماجرا این کار را نکرد.

عمر دستور داد حسین و همراهانش را محاصره کنند و آب را بر روی آنان ببندند. سرانجام حسین را روز عاشورا، ۱۰ محرم سال ۶۱ در کربلا شهید کردند.

سوم شعبان سال 4 هجری دومین سبط وریحانه&zwnj ی رسول اکرم (ص) و سومین پیشوا و امام معصوم و پنجمین چهره&zwnj ی درخشان آل عبا حضرت ابا عبدالله الحسین در خانه علی و فاطمه (س) متولد شد و جهان از ولادت آن حضرت روشن و منور گشت.
حضرت امام حسین(ع) در آغوش پیامبر بزرگ اسلام (ص) به مدت 7 سال تربیت یافت و درباره امام حسین(ع) پیامبر مکرر فرموده است: خدایا من حسین را دوست می دارم پس دوست بدار کسی که او را دوست می دارد و در جای دیگر مقام آن حضرت را به قدری بالا برده است که می فرماید:
حسین منی و انا من حسین، حسین از من است و من از حسینم، و پیامبر امام حسین را احیاء کننده شریعت خود و نگه دارنده&zwnj ی قرآن و مکتب خود می داند و این مقام را بدست نیاورد جزء با پاسداری خالصانه&zwnj ی حضرتش از اسلام و قرآن و نثار خون پاک و مقدسش در احیای دین جدش رسول الله (ص)، درود خدا بر او و اهل بیتش باد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه10

فهرست مطالب

گیاه شاه توت


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

فهرست مطالب

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

  • طبقه بندی گیاهی
  • ترکیبات نیشکر
  • عملکرد نیشکر در جهان
  • عملکرد نیشکر در ایران

فصل دوم

2-1 کاشت

2-2 چگونگی انتخاب قلمه و تهیه آن

2-3 تهیه زمین

2-4 زمان کاشت در ایران

2-5 مراحل داشت

2-5-1 آبیاری

2-5-2 واکاری

2-5-3 کود دهی

2-5-4 علف های هرز

2-6 آفت ها

2-6-1 ساقه خواران

2-6-2 آفات مکنده

2-6-3 حمله کننده به قسمت های زیر زمینی گیاه

2-6-3-1 موسک ها

2-6-3-2 موریانه ها

2-6-3-3 آبدزدک

2-6-4 آفت برک خطر و برگ ریز

2-6-5 جانوران زیان آور

2-7 بیماریها

2-7-1 بیماریهای انگلی

2-7-2 بیماریهای غیر انگلی

2-7-3 کمبود مواد غذایی

فص سوم

3-1 مرحله برداشت

3-1-1رسیدن محصول

3-1-2 چگونگی برداشت نیشکر

3-2 فرآورده های جانبی شکر

3-2-1 باگاس

3-2-2 برگ ها و سر شاخه های نیشکر و گل صافی

3-2-3 تهیه کمپوست

فصل چهارم

4-1 مراحل بازرویی نیشکر

4-1-1 سوزاندن برگ ها و سرنی ها توسط تراکتورهای آتش زنی

4-1-2 شیسار زنی سبک روی پشته ها توسط × × × × تریلرراتون

4-1-3 فرم دهی مجدد و ترسیم پشته ها توسط دیسک ها مخصوص

4-1-4 کود پاشی

4-1-5 سمپاشی بر علیه علف های هرز

4-1-6 خاکریزی اطراف مزرعه و تسطیح نهرها و آبیاری


مقدمه

نیشکر گیاهی است گرمسیری. این گیاه بومی گیاه بومی گینه جدید بوده و قدمت آن به 1500 تا 8000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. و عمدتاً در حوالی خط استوا بین مدار 26 درجه جنوبی تا 34 درجه 45 دقیقه شمالی می روید. شناخت این نیات و پرورش اولیه آن در منطقه خلیج بنگال روی داده و متجاوز از 5 هزار سال پیش از آن در هند نیز در اواسط هزاره قبل از میلاد به چین و سپس به ایران آورده شده است که شاید ایرانیان اولین قومی بودند که با اندیشه خلاق خویش توانستند شکر متبلور سفید را توسط آسیابهای سنگی و تغییراتی که بر روی شیره نیشکر به وجود آوردند.

  • طبقه بندی گیاهی

نیشکر از خانواده Gramineae و جنس saccharum است، که دارای چهار قسمت اصلی ریشه، ساقه، برگ و گل یا خوشه می باشد. برگ های آن به صورت متناوب و گره ها اتصال دارند. ساقه نیشکر قسمتی از گیاه است که این ماده در آن ذخیره می شود و مانند سایر گیاهان تیره غلات بند بند گره دار است که ماده قندی معمولاً در فاصله بین گره ها و در قسمت تحتانی و وسط آنذخیره می شود، قسمتی از ساقه معمولاً در زیر زمین قرار دارد که به آن stubble یا Root stock می گویند.

ریشه نیشکر: استوانه ای است که هر چه نقطه رویش نزدیکتر شود، باریکتر می شود. گل آذین این گیاه خوشه ای است که تحت شرایط آب و هوایی خاصی تولید می شود یعنی ترکیب ژنی، طول دوره نوری، درجه حرارت محیط، تغذیه و کم آبی همگی روی گل دهی و رشد خوشه های گلزار تاثیر گذراند.

پیش از اینکه برنامه های اصلاح نبات روی این محصول شروع شود، سه گونه اصلی و اهلی به نام های:

1)saccharum barberi

2) saccharum sinense

3) saccharum officinarum

گونه وحشی به نام های

1)saecharum robustum نیشکر وحشی آسیایی

2) saccharum spohtaneum نیشکر وحشی گینه نو

در جهان وجود داشته است. این گونه ها بیشتر برای به وجود آوردن رقم های جدید مقاوم به امراض و غیره به کار می روند ک



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پروژه

این پروژه شامل : علل رطوبت - عوامل رطوبت - و راه های پیش گیری از رطوبت در 7 صفحه همراه با عکس در فایل ورد و پی دی اف میباشد ...



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق


لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:28

قرآن کریم در بحث از پیامبری و پیامبران گزاره&zwnj هایی کلی و ضوابطی اساسی ارائه کرده که می&zwnj توان از آنها به قواعد قرآنی حوزة پیامبری یا خصائص عمومی پیامبران تعبیر کرد. اهم این قواعد عبارتند از:

اول: هر امتی رسولی دارد و هیچ جامعه&zwnj ای بدون پیامبر رها نشده است.

دوم: پیامبران انسانهایی هستند مثل دیگر انسانها

سوم: پیامبران به زبان مردمی که در میان ایشان مبعوث می&zwnj شوند سخن می&zwnj گویند.
چهارم: پیامبران توسط خداوند برگزیده و منصوب می&zwnj شوند.

پنجم: به پیامبران از جانب خداوند وحی می&zwnj شود.

ششم: پیامبران تحت تعلیم الهی آموزش دیده&zwnj اند.

هفتم: پیامبران به خدا دعوت می&zwnj کنند.

هشتم: روش دعوت پیامبران بشارت و انذار است.

نهم: کار پیامبران تعلیم و تربیت مردم است. تبیین، تذکر و نصیحت سه شیوة تعلیم و تربیت پیامبرانه است.

دهم: دعوت پیامبران دعوت به زندگی واقعی است.

پیامبری، تبلیغ دین بدون مزد

قاعدة سیزدهم: پیامبران برای هدایت مردم آمده&zwnj اند.

قاعده چهاردهم: پیامبران در تبلیغ دین از مردم اجرت نمی&zwnj خواهند.

قاعدة پانزدهم: ایمان دینی ملازم با پیروی از پیامبران است.

ابلاغ پیام تنها وظیفه پیامبران

شیوه&zwnj های تعلیم وتربیت پیامبرانه

قاعده دهم: دعوت پیامبران دعوت به زندگی است

قاعده یازدهم: خداوند قبل از اتمام حجت پیامبران عذاب نمی&zwnj کند

قاعده دوازدهم: پیامبران جز ابلاغ پیام به مردم وظیفه&zwnj ای ندارند.

منابع:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع فارسی: انگیزه خودتعیین، تمرینات جسمانی و رژیم در کودکان چاق: یک مطالعه سه ساله

موضوع انگلیسی: Self-determined motivation, physical exercise and diet in obese children: A three-year follow-up study

تعداد صفحه: 7

فرمت فایل: PDF

سال انتشار: 2014

زبان مقاله:&zwnj انگلیسی

چکیده: هدف مطالعه حاضر به پیگیری طولانی مدت (سه سال و شش ماه مداخله detraining ) تاثیر یک برنامه ورزشی با یا بدون رژیم غذایی در ایجاد انگیزه کودکان چاق کم تحرک بود. شرکت کنندگان 27 کودک (8-11 سال)، به دو گروه تقسیم با توجه به برنامه آنها به دنبال داشتند. گروه G1 یک برنامه تربیت بدنی (سه جلسه 90 دقیقه ای در هفته) و گروه G2 این برنامه ورزشی به علاوه یک رژیم غذایی کم کالری است. انگیزه شرکت کنندگان به شرکت در ورزش با استفاده از مقررات رفتاری در ورزش پرسشنامه-2 اندازه گیری شد. هر دو گروه بهبود در amotivation در سال 3 و در دوره detraining (در G1 و G2، به ترتیب) و در تنظیم ذاتی رفتار ورزشی را نشان داد (در G1 و G2، به ترتیب). همچنین تفاوت بین دو گروه در تنظیم خارجی در دوره مداخله و detraining وجود دارد. این به نظر می رسد نشان دهنده تناسب ورزش طولانی مدت برای تولید انگیزه مستقل بیشتر، و از این رو نسبت به عادات زندگی سالم که در زمان پایدار هستند تغییر می دهد.



دریافت‌فایل