برزا

  • ۰
  • ۰
تحقیق

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:44

چکیده

آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری ، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینه&zwnj های متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیق&zwnj تر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمان&zwnj های مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینه&zwnj های&zwnj شان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند. علی&zwnj رغم اینکه هر سازمانی بر اساس نگرش&zwnj های سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در پایین&zwnj ترین سطح ممکن و بررسی نحوة کاهش آن می&zwnj پردازد، اما به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در کوتاه&zwnj مدت ( یعنی کاهش سطح هزینه&zwnj ها ) و بلندمدت ( یعنی نیل به هزینه رقابتی ) می&zwnj شود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.

تحلیل راهبردی در مدیریت هزینه، گامی است فراتر از بررسی صِرف وضعیت موجود؛ بلکه فرایندی است مستمر و مؤثر برای مقایسه هزینه&zwnj های درونی سازمان با سایر رقبا. به بیانی دیگر، تحلیل راهبردی هزینه، بر ارزیابی مستمر وضعیت سازمان در ارتباط با سایر رقبا تأکید دارد.

کلید واژه&zwnj ها: تحلیل راهبردی هزینه/ زنجیرة ارزش/ مدیریت هزینه/ صنعت خودرو/ مدیریت هزینه در زنجیره تأمین


مقدمه

عموماً فعالیت&zwnj های هر مؤسسه&zwnj ای شامل انجام مجموعه&zwnj ای از امور است مانند طراحی، تولید، بازاریابی، تحویل و خدمات پس از فروش که هر یک دارای هزینه&zwnj های متعددی هستند. ترکیب مجموع این هزینه&zwnj های متنوع، نشان دهندة ساختار هزینه داخلی سازمان است. با این تعریف، هزینة هر فعالیت در وضعیت مجموع هزینه&zwnj های شرکت و در ارتباط با هزینه&zwnj های سایر رقبا تأثیری شگرف دارد. با توجه به این مطلب، تأکید اصلی تحلیل راهبردی هزینه ، مقایسه هزینه فعالیت&zwnj های مختلف سازمان با هزینه&zwnj های مشابه رقبای اصلی و نیز توجه به ضرورت تفکیک بین هزینه&zwnj های رقابتی و غیر رقابتی و عنایت به این نکته است که چه منابعی، منبع هزینه رقابتی و چه مواردی عامل هزینه&zwnj های غیر رقابتی هستند.

موضوع حائز اهمیت دیگر ، وضعیت هزینه&zwnj های یک شرکت است که در توضیح آن باید گفت: رابطة وضعیت یک شرکت، تابعی از چگونگی هزینه مجموع فعالیت&zwnj های مرتبط با عملکرد کاری شرکت در مقایسه با مجموع هزینه فعالیت&zwnj های انجام شده از جانب سایر رقباست.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-103481-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%aa%d8%ad%d9%84%d9%8a%d9%84-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%8a-%d9%87%d8%b2%d9%8a%d9%86%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%8a%d9%85/
  • ۹۵/۰۶/۱۸
  • 123 iran

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی