
فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:44
چکیده
آنچه امروزه در رابطه با مؤسسات تجاری ، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینه&zwnj های متعدد سازمان و یا به تعبیری دقیق&zwnj تر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی، سازمان&zwnj های مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه هزینه&zwnj های&zwnj شان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند. علی&zwnj رغم اینکه هر سازمانی بر اساس نگرش&zwnj های سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در پایین&zwnj ترین سطح ممکن و بررسی نحوة کاهش آن می&zwnj پردازد، اما به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در کوتاه&zwnj مدت ( یعنی کاهش سطح هزینه&zwnj ها ) و بلندمدت ( یعنی نیل به هزینه رقابتی ) می&zwnj شود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.
تحلیل راهبردی در مدیریت هزینه، گامی است فراتر از بررسی صِرف وضعیت موجود؛ بلکه فرایندی است مستمر و مؤثر برای مقایسه هزینه&zwnj های درونی سازمان با سایر رقبا. به بیانی دیگر، تحلیل راهبردی هزینه، بر ارزیابی مستمر وضعیت سازمان در ارتباط با سایر رقبا تأکید دارد.
کلید واژه&zwnj ها: تحلیل راهبردی هزینه/ زنجیرة ارزش/ مدیریت هزینه/ صنعت خودرو/ مدیریت هزینه در زنجیره تأمین
مقدمه
عموماً فعالیت&zwnj های هر مؤسسه&zwnj ای شامل انجام مجموعه&zwnj ای از امور است مانند طراحی، تولید، بازاریابی، تحویل و خدمات پس از فروش که هر یک دارای هزینه&zwnj های متعددی هستند. ترکیب مجموع این هزینه&zwnj های متنوع، نشان دهندة ساختار هزینه داخلی سازمان است. با این تعریف، هزینة هر فعالیت در وضعیت مجموع هزینه&zwnj های شرکت و در ارتباط با هزینه&zwnj های سایر رقبا تأثیری شگرف دارد. با توجه به این مطلب، تأکید اصلی تحلیل راهبردی هزینه ، مقایسه هزینه فعالیت&zwnj های مختلف سازمان با هزینه&zwnj های مشابه رقبای اصلی و نیز توجه به ضرورت تفکیک بین هزینه&zwnj های رقابتی و غیر رقابتی و عنایت به این نکته است که چه منابعی، منبع هزینه رقابتی و چه مواردی عامل هزینه&zwnj های غیر رقابتی هستند.
موضوع حائز اهمیت دیگر ، وضعیت هزینه&zwnj های یک شرکت است که در توضیح آن باید گفت: رابطة وضعیت یک شرکت، تابعی از چگونگی هزینه مجموع فعالیت&zwnj های مرتبط با عملکرد کاری شرکت در مقایسه با مجموع هزینه فعالیت&zwnj های انجام شده از جانب سایر رقباست.

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-103481-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%aa%d8%ad%d9%84%d9%8a%d9%84-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%8a-%d9%87%d8%b2%d9%8a%d9%86%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%8a%d9%85/
- ۹۵/۰۶/۱۸